For English – scroll down!
Content som vi inom branschen gillar att svänga oss med som ord för just innehåll, är hot hot hot som min inre tonåring hade uttryckt det. Varje marknadsförares dröm är att skapa innehåll som går viralt. Skapa något som är så pass givande på ett eller annat sätt för den som ser det att den bara måste tagga sin vän, dela vidare eller interagera med innehållet på något sätt.
Jag jobbar dagligen med att skapa innehåll till mina kunder. Innehåll som passar deras målgrupp och som jag har som målsättning att de kommer vilja spendera tid och interagera med.
Jag brukar som en grund utgå från att information, humor eller något oväntat ofta är nycklarna till att man vill göra just detta.
Fun Fact Friday
Min nya kollega Andrew kommer in och bevisar att mycket riktigt är det så. Han får i uppgift att svänga ihop en presentation till Fun Fact Friday (ett litet fredagsinslag vi har på kontoret där man lär sina kollegor något nytt samtidigt som man får en ursäkt till att dricka en öl okristligt tidigt). Andrew som nyligen flyttat hit från Liverpool svänger ihop presentationen ”A beginners Guide to Britain”. Där han på ett humoristiskt, oväntat och informativt sätt guidar oss svennebananer genom skillnaden på Storbritannien och Sverige. På skoj lägger han upp den online och har över helgen fått över 62 000 views och 228 kommentarer…
Oklart om det kommer få folk att beställa fler flygbiljetter till Storbritannien, men kanske värt att kontakta deras turistförening.
Nyfiken på Andrews presentation?
Se den här: http://imgur.com/gallery/aA7l8 (nytt fönster)
Nyfiken på hur jag kan hjälpa dig med att ta fram bra innehåll?
When your content succeeds!
Content that we, in the industry, like to call “hot hot hot” as my inner teenager would put it. Every marketer’s dream is to create content that goes viral. To create something that is so rewarding to those who see it, they just have to tag their friend, share or interact with the content in anyway possible.
I work on a daily basis to create quality content for my clients. Content that fits their target market who would then want to tag, share, comment and interact with it.
Humour or something completely unexpected is often the key to do just that.
Fun Fact Friday
So my new colleague Andy comes in and proves that this is indeed the case. He was tasked to pull together a slideshow to present at our ‘Fun Fact Friday’ (a little Friday afternoon activity we have in the office. An opportunity to learn something new whilst providing a perfect excuse to drink a beer unearthly early). Andy recently moved here to Malmö from Liverpool, whipping up the presentation ”A Beginners Guide to Britain”. In a humorous, unexpected and informative way, he shows us Swedish Bananas the difference between the UK and Sweden. Just for a laugh, he put it up online and over the weekend his guide received over 62,000 views and 228 comments …
Unclear yet as to whether it will do wonders for British tourism, but well worth a chuckle.
Want to see Andy’s presentation? Click here! (new window)