Varför ska man annonsera på Facebook?
Rätt budskap mot rätt målgrupp. Mindre spill, bättre resultat. Tack Facebook!
Genom att erbjuda annonsörer möjligheten att styra annonsvisningar baserat på nästan mer än vad man vet om sig själv, är det nu möjligt att synas mot rätt personer med exakt precision.
Kan målgruppen sedan delas in i flera undersegment, kan man dessutom testa flera olika budskap och se vad som fungerar bäst mot respektive undersegment.
Genom att annonsera på Facebook så får man tillgång till flera olika annonstyper – vi vet vilka som passar bäst beroende på syfte!
Alexander, Facebook specialist
Kontakta vår Facebook specialist Alexander om du behöver hjälp med din annonsering på Facebook. Läs mer om Alexander här.
alexander@seosverige.se
070-945 08 28
Exempel på inriktningsmetoder när man skapar en målgrupp på Facebook:
- Kön, ålder, geografisk placering
- Utbildningsnivå, studieområde
- Intressen (breda och mer exakta)
- Yrke; titel, arbetsgivare eller bransch
- Förhållandestatus
Anpassade målgrupper
Med ”Anpassade Målgrupper” tar Facebook ännu ett steg för att effektivisera din annonsering – och det med besked. Har du prenumeranter på ditt nyhetsbrev, som du även vill nå på Facebook? Varför inte då identifiera deras profiler och kommunicera ditt budskap direkt i deras nyhetsflöden? Lite spill. Stor effekt.
Eller varför inte hitta en tvillingpublik som bygger på samma eller väldigt liknande profiler som du idag redan har i ditt kundregister?
Möjligheterna att möta och följa upp ROI är dessutom väldigt goda.
SEO Sverige & annonsering på Facebook
Vi har erfarenhet av att annonsera på Facebook sedan 2008 och har noga följt denna gigants utveckling och fortsätter så. Är du nyfiken på vad det skulle innebära att anlita professionella experter för att öka din försäljning eller kännedomen om ditt företag på Facebook?
SEO Sverige har bistått flera kunder med framgångsrika kampanjer genom att annonsera på Facebook, här är några av dem
Bör jag annonsera på Facebook?
Allt hänger på om din målgrupp använder Facebook. Effektiv marknadsföring sker där dina kunder är. Vi bistår med att fastställa vilka som är din målgrupp och vilken plattform som är mest lämplig.
Vad kostar det att annonsera på Facebook?
Kostnaden per klick kan skilja sig markant, beroende på faktorer som konkurrens, målgrupp, samt hur attraktiv och väl utformad er annons är för att uppmuntra till klick. På Facebook ligger den genomsnittliga kostnaden per klick på 11,17 kronor.