Med nya roliga kunder kommer även nya roliga utmaningar. Och för att tackla dessa utmaningar har vi på SEO Sverige valt att fortsätta satsa på nischad spetskompetens, allt för att kunna ge våra kunder det absolut senaste och mest effektiva i varje kanal.
Denna gång är det en sann Google Adwords-expert som vi lyckats knipa från ingen mindre än Google själva. Där har hon de senaste fyra åren arbetat som Senior Agency Campaign Specialist, så vi säger:
Hej och välkommen till SEO Sverige, Pia Flynn!
Google är mångas drömarbetsplats, så först och främst, hur lyckades vi värva dig från Google Partners?
– SEO Sverige var en av många byråer som jag samarbetade med, så jag visste exakt vilka dem var, och även om jag trivts enormt på Google Partners med alla kolleger och arbetsuppgifter, så lockade byrålivet, samt att resorna till och från Köpenhamn blev för påfrestande efter fyra år.
Varför just SEO Sverige?
– Jag har fått fina erbjudanden från många byråer, men det jag föll för var att SEO Sverige är en ödmjuk, transparant och oflashig byrå, som verkligen kan digital marknadsföring. De har valt helt rätt väg där varje medarbetare är specialiserad inom ett specifikt område, vilket krävs då digital marknadsföring blir mer och mer komplext för varje dag. Kunderna stannar även väldigt länge hos dem och de finns inga bindningstider, så kunden kan avsluta samarbetet om de inte är nöjda, vilket visar att det är en seriös byrå som tänker 100% på kundens resultat. Det är precis så jag tycker om att jobba, helt enkelt.
Vad är din nya roll på SEO Sverige?
– Senior SEM Specialist med mycket fokus på Google AdWords vilket inkluderar Sök, GDN, Shopping och YouTube.
Vilka kommande utmaningar ställs Adwords-annonsörer för, och vad är dina bästa tips för framgångsrika Adwordskampanjer?
– Att det blir mer komplexa targetingmöjligheter och att den största utmaningen för annonsörer är att hänga med i svängarna. Höga krav på utbildning och fortbildning kommer ställas, speciellt om jobbet ska skötas inhouse. Bästa tipset är att alltid göra ett bra förarbete, att veta och förstå vad målet med varje kampanj är. Sen så klart, mäta och följa upp.
Åter igen, varmt välkommen och tack för att du valde SEO Sverige, Pia!
Pingback: Senior SEM specialist med fokus på Google AdWords
Grattis Pia, din vän Marcus
Tack Marcus!