Annonsera på Bing
Mer valuta för pengarna – Annonsera på Bing med en lägre CPC!
Bing Ads erhåller en viktig del av sökmotormarknaden, både i Sverige och runt om i världen fast man kanske inte tror det. Flera större svenska företag och myndigheter använder Bing som sökmotor, lite förvånande, men för oss annonsörer erbjuder Bing möjligheter att fånga uppmärksamhet hos nya målgrupper till en mycket lägre kostnad än Google Ads.
Vill du synas mot den amerikanska marknaden så är Bing-närvaro ännu viktigare då Bing har drygt 30 procent av den amerikanska sökmarknaden. Det är ett perfekt ställe att synas på för företagare som behöver hitta kunder till låg kostnad, och det är ett bra komplement till er Google Ads-annonsering. Har ni en existerande Google Ads-kampanj, är det lätt att exportera kampanjen till Bing Ads och att börja annonsera på Bing.
Vi på SEO Sverige har sedan 2006 jobbat med sökmotorsmarknadsföring och vi har otaliga Bing-kampanjer i bagaget och med vår senaste rekrytering från självaste Google, Pia Flynn, kan vi garantera best practise rakt igenom, från uppsättning till optimering, för så väl Goolge Ads som Bing. Kom igång redan idag genom att annonsera på Bing med SEO Sverige!
Fördelarna med att annonsera på Bing
- Många datorer – främst företags- och myndighetsdatorer – är förinställda med Bing som sökmotor. Här sker miljontals sökningar varje dag, och där vill du synas.
- På grund av den låga konkurrensen så kostar ett klick från Bing Ads bara en bråkdel av ett Google Ads-klick.
- Det är en barnlek att komma igång med Bing Ads. Bara välj din Ads-kampanj och kopiera den sen rakt in i Bing. Enkelt, smidigt, effektivt.
Hur vi jobbar med Bing Ads
Det är lätt att komma igång med att annonsera på Bing, men för att få effektiva kampanjer krävs ett intensivt optimeringsarbete. På SEO Sverige tar vi emot både kunder som vill starta från noll med en ny kontostruktur, och kunder med befintligt konto men som vill ha hjälp med optimering. Optimeringen innebär bland annat att vi justerar budnivåer, utesluter negativa sökord, provar olika annonser och testar nya sökord löpande.
Var inte rädd att ta dig an Bing Ads, det kan innebära lägre konverteringskostnad och många nya kunder. Med vår erfarenhet från olika branscher vet vi vad som funkar och inte funkar, kontakta oss för fri konsultation. Vi hörs!
SEO Sverige har bistått flera kunder med framgångsrika kampanjer genom att annonsera på Bing, här är några av dem
FAQ annonsering på Bing
Användning av Bing Ads kan resultera i minskade klickkostnader, förbättrade konverteringsgrader och ökad investeringsavkastning för ditt företag.
Om din målgrupp använder denna sökmotor, kommer det vara väldigt effektivt.
Osäker på var din målgrupp finns? Hör av dig till oss så hjälper vi dig att ta reda på det!
Under 2023 är den genomsnittliga kostnaden per klick på Bing 1,54 USD, vilket är ungefär 33 % lägre än kostnaden för CPC-annonsering på Google.
Bing marknadsför sig som ett mer ekonomiskt alternativ för annonsörer jämfört med Google. De presenterar data som visar att deras användare tenderar att vara äldre, ha högre utbildning och ha större disponibel inkomst än Googles användare.