Varför annonsera på Snapchat?
Det senaste året har annonsering verkligen tagit fart på den gula appen, inte minst tack vare lanseringen av “Snapchat Ads Manager” för allmänheten. Även om det underlättat för gemene man att skapa annonser så är det fortfarande en djungel om man inte jobbat med liknande plattformar innan.
Och med ständiga uppdateringar av både appen, plattformen, annonstyper, regler et.c så blir det en hel del att hålla koll på. Därför har vi en expert som fokuserar sig på Snapchat för att kunna erbjuda våra kunder den bästa servicen och kompetensen som finns när man ska annonsera på Snapchat.
Nå din målgrupp
Snapchat erbjuder många unika möjligheter att nå din önskade målgrupp. Speciellt just den målgruppen du inte når på andra plattformar. Största användningsgruppen är 15-24 år gamla, en väldigt ung målgrupp som är väldigt vana vid annonser i sina sociala mediaflöden. Det är här Snapchat’s annonser står ut genom att vara korta och direkt på sak. Den unga målgruppen vill inte läsa eller anstränga sig för att ta in information och där gör 10 sekunder långa annonser sig perfekta.
Var dina annonser ska visas kan du såklart välja. Antingen mellan stories, i Discover feeden eller mellan stories i Discover feeden. Vill du rikta dina annonser mot användare med specifika intressen så har du en hel del val.
Geografiskt går såklart även att välja, antingen via en radie så liten som 0.1 km eller ett helt län som Skåne eller Dalarna.
Behöver du hjälp med att annonsera på snapchat? Fyll i kontaktformuläret eller ring oss direkt så hjälper vi gärna dig!
SEO Sverige har bistått flera kunder med framgångsrika kampanjer genom att annonsera på Snapchat, här är några av dem
FAQ annonsera på Snapchat
Du har två alternativ: antingen anlitar du oss för att hantera dina kampanjer, eller så gör du det själv genom kampanjhanteraren. Där kan du skapa olika typer av kampanjer, ladda upp videor och börja synas för din målgrupp.
Oavsett om du vill öka din varumärkeskännedom, driva trafik till din webbplats eller generera fler leads, kan du enkelt anpassa och övervaka dina kampanjer för att säkerställa bästa möjliga resultat.
Kostnaden för annonsering på Snapchat beror på den valda målgruppen och annonsformatet. Det finns dock ett minimikrav på $5 per dag för att annonsera.
Även om den lägsta dagliga budgeten är $5, rekommenderar Snapchat att du sätter en daglig budget på minst $20 till $50. Detta hjälper din annons att snabbare genomgå ”Utforskningsfasen”, vilket är den period då Snapchats system lär sig vilka personer i din målgrupp som mest sannolikt kommer att engagera sig med dina annonser.